Scroll to top

Klimatizace

SERVIS: Kontrola a plnění klimatizace chladivem – R1234YF / R134A

  • Klimatizace plníme pro všechny značky osobních i užitkových vozidel.
  • Nový typ chladiva: R1234YF je určen pro nová vozidla vyrobené od r. 2015 – 2016, do tohoto roku systémy chladiv R134A
  • Servis provádíme plně automatickým přístrojem.
  • Odsajeme staré chladivo a starý olej z kompresoru, čímž systém zbavíme mechanických nečistot a vlhkostí.
  • Následně provedeme důkladné vakuování a vakuový test těsnosti.
  • Vakuování a vakuový test těsnosti, slouží k základní kontrole těsnosti a zbaví případné zbytky vlhkosti v klimatizačním systému.
  • Dále doplníme dle výrobce předepsané množství oleje PAG do kompresoru, který slouží k mazání kompresoru.
  • Posledním krokem doplníme předepsané množství chladiva uvedené na štítku karoserie či po vyhledání v naší databázi.
  • Doplnění chladiva a oleje do klimatizace se doporučuje provádět minimálně jednou za rok.

Časté závady klimatizací:

  • dle výrobců je přirozený únik chladiva 10 – 30% za rok a tím se i snižuje účinek chlazení klimatizace,
  • voda a nečistoty usazené v systému chlazení zatěžují funkčnost klimatizace,
  • voda a nečistoty následně mohou způsobit i poruchu klimatizace ve Vašem vozidle,
  • kompresor klimatizace potřebuje pravidelnou kontroluvýměnu oleje a precizní servis,
  • kompresor klimatizace by se měl správně zapínat i v chladnějších měsících, jelikož při jeho nepoužívání hrozí trvalé poškození,
  • následná výměna kompresoru je v řádu tisíce korun.
  • případné úniky chladiva jsou způsobeny stářím: chladičů, hadic, trubek, spojů, apod…,
  • v systému klimatizace se vytvářejí plísně a bakterie, které jsou zdraví škodlivé a vytvářejí nepříjemný zápach.
ll

Délka servisního úkonu je: 45 – 60 min.

Obsah služby:
Servisní úkon: Kontrola a plnění klimatizace chladivem – R1234YF/R134A
Nalepení samolepicího štítku na vnitřní karoserii vozidla s informací o údržbě klimatizace.

Doplňkové služby:
Kabinový (pylový) filtr: cena dle specifikace konkrétního vozidla
Aplikaci antivirové dezinfekce.

Servisní opravy: Hledání úniku chladiva detektorem – metodou směsi dusíku s vodíkem

Hledání malého úniku chladiva bývá někdy velkým problémem,který zabere hodně času s nejistým výsledkem. Jedna z nových a velice účinných metod je detekce úniku pomocí vodíku. Tato metoda je naprosto bezpečná, účelná a vůči životnímu prostředí šetrná. Pomocí této metody lze dohledat jak velký, tak i malý únik. Jak? Natlakováním systému inertním plynem, který obsahuje směs 95% dusíku a 5% vodíku.

Pro zjištění velkého úniku nám stačí aktivní pěna ve spreji, která v místě úniku začne pěnit. Pro dohledání malého úniku použijeme elektronicky detektor. Detektor reaguje pouze na vodík. I tak malé množství vodíku stačí detektoru na dohledání. Detektor není náchylný k falšným poplachům způsobenými ostatními plyny a chemickými látkami, které se v prostoru celého systému autoklimatizace nacházejí. Touto metodou lze odhalit nepatrné molekulární netěsnosti, které pomocí barviva není možné zjistit.

Další nespornou výhodou je rychlost dohledání úniku. Odpadá složité odstrojování okolo vedení potrubní trasy klimatizace. V motorovém prostoru je únik vodíku lokalizován nad místem netěsnosti. Vodík je lehký a stoupá vzhůru. Při podezření na únik ve výparníku zabudovaný v interiéru stačí detektor přiložit k větrací mřížce a spustit ventilátor topení.

2148254110